Jakie programy warto wykorzystać do archiwizacji danych?

Funkcjonowanie wszystkich nowoczesnych przedsiębiorstw jest coraz mocniej związane z wykorzystaniem odpowiednich rozwiązań z zakresu IT. W grę wchodzi jednak nie tylko używanie niezbędnego oprogramowania ułatwiającego pracę poszczególnych działów czy dobrze dobranego sprzętu, ale także zatroszczenie się o systematyczną archiwizację danych. W Katowicach zadania tego rodzaju można zlecić firmie Symex, specjalizującej się w profesjonalnej obsłudze informatycznej podmiotów gospodarczych. Przekonajmy się, dlaczego jest to istotne i sprawdźmy, w jaki sposób może się odbywać.

Dlaczego utrata danych może być dotkliwa?

Choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, dane pozostające w dyspozycji każdej firmy są jednym z jej najcenniejszych zasobów, który powinien być odpowiednio chroniony. Utrata informacji związanych z bieżącym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, które są zapisywane w ramach systemów CRM czy kompleksowych systemów zarządzania gospodarką magazynową albo nawet działaniem szeregu działów, jak ma to miejsce przy systemach ERP może skutecznie sparaliżować wszystkie procesy, a nierzadko przyczynić się do bankructwa konkretnego podmiotu. Warto też pamiętać, że w grę mogą wchodzić również kary nakładane przez GIODO, jeżeli sprawa wiąże się ze stosowaniem niewłaściwych zabezpieczeń dla danych osobowych.

Jak archiwizować dane?

Sposobem na przeciwdziałanie utracie danych jest systematyczne robienie ich backupów. Do archiwizacji można wykorzystywać różne rozwiązania od używania z zapisu w chmurze przez korzystanie z odpowiednich dysków zewnętrznych aż po przenoszenie danych na dodatkowy serwer zapasowy. W przedsiębiorstwach, które nie mają własnych działów IT zadania tego rodzaju można zlecić firmie zewnętrznej, która zadba o stosowanie własciwego oprogramowania i automatyzację niezbędnych procesów.



chcesz wiedzieć jak do nas trafić? Kontakt - Symex

aktualności z branży

Lokalizacja - Symex

sprawdź

mapę dojazdu

do naszej firmy